(30.06.2009) Modern insanın kıblesi: Televizyon

Modern insanın kıblesi: Televizyon

 

1354132815

Oturma odalarında en güzel köşeyi televizyon kaplar. Tüm oda televizyona karşı yönelmiştir. Koltuk, dolap, oturuş şekli… televizyon evin ve odanın baş tacıdır. Evin en önemli odasına koyulur. Nedeni çok basit. Günde en az 5 vakit televizyona yönelmek.

Şimdi bu modern cahillik dönemini anlamaya çalışalım.

Peşinen belirtelim ki, televizyona karşı değiliz. Bir teknoloji harikası olan televizyonun doğru kullanılabileceğine inanıyoruz. Ama yanlız kullanılabileceğine… kullanıldığına inanmak elimde değil. Çünkü modern asr-ı cahillikte televizyonun konumu farklılaşmıştır…

Konuya girelim…

Televizyon, “sahip olunan” değil, “sahip olan” olmuştur. Televizyon, kendisini evine koyan aileyi satın almıştır. Tüm vakitler, hesaplar, terminler, televizyonda ki dizilere göre hazırlanır. Yani misafirlikler, gezmeler, konuşmalar televizyona göre ayarlanır. Reklam arası konuşmak serbesttir mesela.

Sonra bu alet o kadar çok önemli bir hayat unsuru – düzeltiyorum – hayat kaynağı olur ki, küçük ekran yetmemeye başlar.. büyük ekran olacak. Neden? Çünkü küçük kıbleye kim yönelir? Daha doğrusu kapitalist sistem, daha büyüğünü almayı emreder. Der ki: “Çok küçük. Göremiyorsun. Daha büyüğünü aldığın zaman daha iyi göreceksin”. Henüz aklını kaybetmemiş zavallı fakat samimi adamımız yanıt verir: “Daha iyi görüp de ne yapacağım? Ben sadece ´görmek´ için aldım televizyonu”. Garip ama samimi dost yanlız başına baş edemez. Kapitalist zihniyet bağırır: “Olur mu? Küçük televizyonda zevk alamassın”. Cevap: “Ben zaten zevk için almadım ki.” Kapitalist devam eder: “Yahu haydut, küçücük televizyonu komşu görünce, ne diyeceksin? Bak herkes aldı. Bir sen kaldın. Haydi. Cimri olma. Dev bir ekran al. Göreceksin, televizyondaki ´güzellikler´, şenlikler, sesler, renkler, daha iyi görünecek”…. Ne gerek var buna?,,, Dev ekran alındımı, kıblegahın görüntüsüde daha güzel oluyormuş…Sukut.

***

Günde 5 saat televizyon seyreden bir insanda basiret aramak, samanda iğne aramaya benzer. Beynini kapatmış, aklını fikrini televizyonun kumandasına bağlamış, saatlerce televizyondan gelen kapitalist mesajlara açık olan bir şahısın başka antenleri kapalıdır.

Basiret anteni kapalıdır.

Empati anteni kapalıdır..

Duygusallığını kadın programlarında aramaya başlar. (Not: Televizyonu dindarıda, dinsizide “duygu sömürüsü” için kullanır).

Hayat bir dizi haline gelir.

İletişim çağında yaşamamıza rağmen, televizyon sayesinde iletişimin en düşük seviyesini yaşıyoruz. Günde 24 saat televizyon ve internet tarafından haber ve bilgi yağmuruna tutuşuyoruz. Basiretini kaybetmiş olan televizyon hastasının, hangi bilginin doğru, hangisinin yanlış olduğunu ayırt etmesi imkansızdır.

Bu kalabalık insanı boğar… bozar.

Cemil Şahinöz, Moral Haber, 30.06.2009

http://www.moralhaber.net/yazidetay.php?Yazi_id=12068&yazar=493

Advertisements

2 Kommentare

Eingeordnet unter Türkische Kolumne / Türkce Makaleler

2 Antworten zu “(30.06.2009) Modern insanın kıblesi: Televizyon

  1. ah be birde su pc basinda gecen zamana deginseydin be hocam

    Slm.

  2. Nisa Nur

    Allaha sükür televizyona baktigim pek yok ama onun icin bilgisayarla cok ugrasiyorum. Fakat o da yine insanin nasil kullandigina bagli. Mesela faydali seyler icin bilgisayarin basinda vakit geciriyorsa ve baska önemli islerini ihmal etmiyorsa bence mahsuru yok. Ama herseyi ölcülü kullanmak lazim tabi ki. Allah razi olsun televizyon üzere makale yaptiginiz icin Abi.

    Vesselam

Kommentar verfassen

Trage deine Daten unten ein oder klicke ein Icon um dich einzuloggen:

WordPress.com-Logo

Du kommentierst mit Deinem WordPress.com-Konto. Abmelden / Ändern )

Twitter-Bild

Du kommentierst mit Deinem Twitter-Konto. Abmelden / Ändern )

Facebook-Foto

Du kommentierst mit Deinem Facebook-Konto. Abmelden / Ändern )

Google+ Foto

Du kommentierst mit Deinem Google+-Konto. Abmelden / Ändern )

Verbinde mit %s