(06.10.2008) Hayırseverlik öldü… buyurun cenaze namazına – Deniz Feneri Davası

Hayırseverlik öldü… buyurun cenaze namazına
Deniz Feneri Davası

Deniz Feneri olayından zihinlerde geri kalanlar sahtekarlık, gereksiz polemikler, Doğan-Erdoğan kavgası ve çalınan 16 Milyon Avro. Fakat gözden kaçan bir mesele daha var. Bu olayda sadece binlerce insanın bağışları çalınmadı. Aynı zamanda hayırseverlik öldürüldü…

Hayırlı niyetlerle, sadece Allah rızası için yardım eden insanların önemli bir duygusu adeta katledildi. Hayirseverlik damarına zehir katıldı. Yardım etme duygusuna darbe yapıldı.

Bu darbeden sadece Deniz Feneri nasibini almayacak. Hiç şüphesiz diğer İslami gruplar, yardım kampanyaları düzenleyen kurumlar vs. hepsi bu olaydan sonra en az iki bedel ödeyecek.

Birincisi, bundan sonra hepsi kağıt-kürek-bürokrasi işini türk usulü değil, düzenli bir şekilde yapmak zorunda kalacak. Çünkü artık Alman devleti tüm derneklerin tepesinde, hemen arkasında, bir adım geride, bekliyor.

İkincisi, yardım etmek isteyen insanlar, hayır yaparken iki kere düşünecekler: „Acaba verdiğim yardım doğru yere ulaşacak mı? Verdiğim insanlar güvenilir mi? Verdiğim kurum güvenilir, ama parayı alanlara güvenebilirmiyim?… aman boşver gitsin“… Asıl kilit nokta burası işte.

Hayırseverlik ve yardım etme duyguları kendilerine geri gelebilmek için, zehirden kurtulabilmek için, panzehire ihtiyaçları olacaktır. Bu panzehiri üretmek yine hayırsever kurumlara düşüyor. İşini ehline verip, devletten para kaçırmadan, alınan emanetleri yerine ulaştırabilen kurumlar, toplumun güvenirliğini yeniden kazanmalı.

Umarız, her şerde bir hayır vardır kaidesiyle, bu olaydan sonra, diğer kurumlarda kendilerine çeki düzen verirler.

Cemil Şahinöz

5 Kommentare

Eingeordnet unter Türkische Kolumne / Türkce Makaleler

5 Antworten zu “(06.10.2008) Hayırseverlik öldü… buyurun cenaze namazına – Deniz Feneri Davası

  1. Slm. Cemil cok dogru demek bile isdemiyorum ama kesinlikle aci gercek;

    Bu resmen cami den hali calmak olsaydi kolay bir durumdu ben sen o biz siz onlardan birisi yeni hali satin alip cami ye koyardi ama böyle olmadi imam hoca dürüst dini bütün…. gecinen kisiler herkesin yardimlar icin doldurmaya calisdigi kumbarayi acarak gereksizce bosa harcayip veya calip insanlarin duygularini öldürdüler gercek ihtiyac sahipleri artik büyük ölcüde sahipsiz kaldi bu suanda dünya icin cok büyük kanayan yara durdurulmasi cok zor.

    Sener4ever

  2. Serencam

    Parasini geri almak mümkünmüs http://www.bl-gafis.de/eingabe.php adresine basvurulacakmis

  3. gül

    Bence bu meseleyi fazla desmesseniz iyi olur cünkü isin icinde baska oyunlar var. Burada Bazi mihraklarin müslümanlar arasindaki yardimlasma ve dayanismayi kirip ümmet bilincini ve suurunu ortadan kaldirarark inananlarin arasindaki güven bagini kirmaktir. bu bir komplo ve oyundur. elbetteki yapilan yardimlar yerine ulasilmasi lazimdir ancak burada. her hangi bir paranin yenildigine ben inanmak istemiyorum burada sadece fakir ve muhtaclara daha fazla yardim yapila bilmesi icin gayri resmi hareketler yapilmis bunun Allah indinde günahi varmidir bence ve alimlerden duydugum ve okudugum kadariyla yoktur. yalniz yasamis bulunulan ülkenin kanun ve yasalarina ters bir davranis bicimi vardir cezalilar cezasini cekecektir ama bu meselenin ahiret ayaginda temiz olunup olunmama meselesi vardir ve bu da bu isin dünyada oldugu gibi cezalanacaklarina inanmamaktayim. Burada ASIK KAYIP EDEN NE R. TAYiP ERDOGAN NE AYDIN DOGAN BURADA ASIL KAYIP EDEN ÜMMET BILINCI YARDIM BEKLEYEN MUHTAC VE DÜSKÜNLER ILE YARDIM YAPMAK iSTEYEN MiLYONLAR DENiZ FENERiNiN TÜM Bagislari Banka yolu ile yapilmiyormuydu mesela bir X teskilati topladigi kurban veya fitre , veya zekatlari ulastirdigini isbatlaya bilirmi Asla isbatlayamaz burada güven ve itimimat gerek verilen sadakalarin islami inanca göre dagitilmasi esastir size soruyorum vermis oldugunuz fitre, sadaka veya zeketinizi her hangi birine veya herhangi bir kuruma verdiginizi ispatlamak icin elinizde bir makbusunuz varmi bunlar birer düzmecedir ve dedigim gibi devletler arasi soguk savasin rövanslaridir burada yasayn Türk iscilerinin paralarinin Avrupadan cikmasini engelemek ve buradaki ekonomi icinde eritmektir.

    M.Gül – Milli Gazete

  4. Aciz Kardes

    Sayin Gül,

    düsünceleriniz güzel. Fakat deniz fenerine para verenlerin hic biri „alin siz bu parayi. sirketlere yatirin, cogaltin ve daha fazla hayir yapin“ diye vermedi. Eger bastan böyle söyleselerdi, zaten kimse para vermezdi. Holdinglerde bu islerin ne oldugunu gördük. Ben enayimiyim. Deniz Fenerine zekatimi veriyorsam, oldugu gibi yerine ulastirmasi icin veriyorum. O parayi sirketlere yatirip cogaltmalari icin vermiyorum.

    Aciz Kardes

  5. Havva Coban / K.

    Bismihi Teâla

    Eden kendine eder…!

    Yetimlerin mallarini haksiz yere yiyenler, muhakkak ki karinlarini atesle doldurmus olurlar ve cehennemi boylarlar.
    (Nisa suresi 10. ayet)

    Mazlumun bedduasindan sakininiz.
    Cünki onun duasi ile Allah arasinda perde yoktur (Buhari, Müslim)

    Rabbim cümlemizi, üzerimizde kul haklari olmadan bu dünyadan göc etmeyi nasib eylesin.

    Allah islah ve tevbe edenlerden eylesin insaAllah

    Vesselam

Kommentar verfassen

